maanantai 23. syyskuuta 2013

Rakastatko?

Monien monien tutkimusten mukaan et voi rakastaa muita ennen kuin rakastat itseäsi.
Ymmärrätkö sinä, mitä tällä haetaan takaa?

Voin rehellisesti kertoa, että vielä vähän haen itseäni, silti rakastaen päivä päivältä itseäni ja elämääni enemmän ja enemmän. Pyrin elämään tätä elämää niin kuin itse haluan. Johdatan itse päivääni siihen suuntaan kuin tahdon. Jos päätän lenkiltä poiketa reitiltäni, muuttaako se illan suunnan toisenlaiseksi? En tiedä vielä. Kiltisti olen lenkillä kulkenut samaa reittiä, vain ehkä nähdäkseni muuttuuko lenkin aika nopeammaksi.

Olen tehnyt elämässäni käänteitä, joita toiset ovat ihmetelleet ja hämmästelleet. Kuitenkin vain minä elän elämääni ja kyllä, ystävien mielipiteet vaikuttavat asiaan, mutta teen silti päätökset paljolti omien tuntemusteni perusteella. Mikäli jokin asia tuntuu vain hyvältä, miksi en sitä tekisi? Viimeisen puolen vuoden aikana olen tehnyt itseni eteen enemmänkin hyviä päätöksiä kuin huonoja. Toisille päätökseni ovat olleet ehkä huonoja, mutta muistutettakoon, tämä on minun elämäni. Miksi tyytyä johonkin huonoon, kun elämässä voi olla jotain paljon parempaa annettavaa?
Elämässäni asiat eivät ole tulleet niin sanotusti tarjottimella kannettuna eteeni, vaan olen tehnyt asioiden eteen enemmän tai vähemmän töitä tehdäkseni siitä sellaisen kuin haluan.

Useammat päätökseni olen tehnyt sen perusteella, mikä tuntemus minulla on sisälläni. Vaikeahan sitä on selittää, joskus sitä vain tietää että tämä ratkaisu on oikein. Voin suoraan sanoa, että vaikka pieniä pettymyksiä on tullut eteeni, silti nautin ja pidän suunnattomasti elämästäni. Olen tehnyt oikeita ratkaisuja ja elämäni tuntuu itseasiassa todella hyvältä. Miksi pilata oma ihana elämäni tekemällä ratkaisuja jotka vain pilaavat päiväni tai viikkoni? Aivan!
Kyllä, on asioita jotka täydentäisivät elämääni ja asioita joita kaipaan elämääni. Ehkä joku kaunis ihana päivä elämääni tulee ihminen jonka kanssa tosiaan haluan jakaa lempikarkkipussini. ;)
Mitenköhän moni oikeasti tuntee minut niin hyvin, että ymmärtää tuon lausahdukseni?

Kyllä, rakastan itseäni, ja tiedän mistä pidän. Päivä päivältä pidän elämästäni enemmän ja itsekkäästi rakastan itseäni enemmän ja tehtyjä päätöksiäni itseäni ajatellen. Voitko sanoa itsestäsi samoin?
Onko itserakkaus sitten paha juttu? Ei missään nimessä! (tietenkin rajansa kaikella...)

Pakko vielä laittaa tämä...Älä elä elämääsi niin, että joudut sanomaan jollekin ihmiselle joka on kiinnostunut sinusta: "Anna mun elää, saatana!" :) :) :) jep jep, tällä kohti uutta viikkoa ;)

Terveisin: "Sinkkuna Kotkassa" ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti