torstai 20. helmikuuta 2014

Kun tuntuu että jotain puuttuu.

Vaikka miten tuntuisi elämä suurin piirtein olevan mallillaan, tulee silti hetkiä että mietin, että voisiko asiat kuitenkin olla toisin. Olisinko voinut tehdä aikanaan jotain toisin, ja siten muuttaa elämäni kulkua.

Kaikin puolin asiani on varmasti ulkopuolisen silmin hyvin. Kuitenkin olen törmännyt jo useasti tilanteeseen, että minulle on suoraan ehdoteltu että tulisiko minun laittaa nettiin deittiprofiili. Olen törmännyt myös kysymyksiin jotka ovat jo jossain määrin naurettavan henkilökohtaisia, kuten esimerkiksi: "etkö olisi halunnut saada lapsia tuohon ikään mennessä?" tai "pitäisikö sinun laskea hiukan rimaa?".

Miksi pitäisi laskea rimaa. En vieläkään halua tuohon viereeni ketään vain siitä ilosta että on kiva että siinä on joku. Koska haluan löytää ihmisen joka selkeästi kolahtaa luihin ja ytimiin, enkä malta odottaa seuraavaa kertaa kuin näemme, niin olenko pelkkä romanttinen hölmö? En mielestäni.
Haluan rinnalleni elämään ihmisen, jota kohtaan tunnen intohimoa ja johon voin luottaa ja joka osaa tehdä sattuman varaisia yllätys momentteja elämääni.
En usko että voisin aloittaa suhteen niin että "ehkä joku päivä opin rakastamaan tätä ihmistä"-asenteella.

Pähkäilen elämääni tulleita pettymyksiä. Olen miettinyt edellisiä suhteitani. Olen käynyt tunteiden vuoristorataa viimeisen viikon ajan niin kovaa vauhtia että välillä on itsekin vaikea pysyä kyydissä.
Välillä mietin mitä olisin oikeastaan voinut tehdä toisin. Olenko tehnyt kaikkeni?

Jopa työrintamalla on viime aikoina tullut ajateltua, että onko tämä nyt tässä? Tätäkö minä haluan?
Ehkä elämäni osa-alueet eivät kuitenkaan ole ihan kunnossa, sillä mietin niin kovasti että jotain puuttuu ja haluan muuttaa tilanteen. Ehkä kyse ei tällä kertaa olekaan siitä että elämästäni puuttuu joku tärkeä ihminen. Puuttuuko minulta suunta elämästä? Ei niinkään.
En vain ole ihan täysin tyytyväinen omaan elämäni tämän hetkiseen tilanteeseeni, joten on aika tehdä jotain toisin, jotta voin muuttaa sitä niin että olisin tyytyväinen olotilaani.

Huominen päivä voi tuoda tullessaan taas jotain uutta, joten sitä kohti.

Terveisin: "Sinkkuna Kotkassa" ;)

1 kommentti: